דרך נוספת לתרום לקמפיין קידום אתרים היא הוספת האתר אל המדריך הפתוח (dmoz). אוסף אתרים זה מכיל אלפי אתרים בנושאים שונים ומתנהג בדומה לספריה עצומה. האתרים בספריה עוברים סינון קפדני על ידי צוות עורכים ולא כל אתר נכלל בתוך המדריך הפתוח. על מנת לייעל את תהליך השיווק באינטרנט רצוי מאוד כי האתר שלכם יופיע במדריך, שכן מספר רב יותר של גולשים ייחשף אליו והתשואה להשקעה בפרסום באינטרנט תהייה גבוה במיוחד. ישנם כללים ספציפיים לאופן הגשת האתר, ולסוג האתרים הניתנים להגשה. ריכזנו כאן סקירה קצרה בנוגע למדריך הפתוח, וכיצד הוא יכול להועיל לקמפיין פרסום אתרים שאתם מנהלים.
חשוב לזכור כי אתרים בעלי תוכן בלתי חוקי לא יופיע במדריך הפתוח. כמו כן, המדריך לא יכלול אתרי מראה, או כתובות המפנות אל אתרים אחרים. יש להגיש את הכתובת בצורה מסודרת, ופעם אחת בלבד, ולתת לצוות המומחים לעבור על האתר ולהחליט אם הוא מתאים. המדריך מכיל קטגוריות שונות, ויש לאתר את הקטגוריה הרלוונטיות ביותר עבור האתר שלכם. מבנה המדריך הפתוח אפקטיבי ביותר לקידום אתרים שכן כך האתר נחשף בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר. שיווק באינטרנט מבוסס על הגעה אל מספר הגולשים הרב ביותר שיהיה מעוניין באתר, והמדריך הפתוח מסייע בהשגת מטרה זו. לאחר שהאתר התקבל, באפשרותכם לערוך את האופן בו הוא מופיע, וכך יש בידכם כלי נוסף למקסום האתר וייעול קמפיין הפרסום באינטרנט.
פרויקט המדריך הפתוח מקושר אל מאות אתרים אחרים, וברגע שהאתר שלכם מופיע במאגר הוא יתעדכן גם במאגרי האתרים האחרים. כך ניתן להשיג מקסום חשיפה במינימום השקעה. קידום אתרים בגוגל הוא אפקטיבי ביותר, אך יש צורך בפרוצדורות משלימות של שיווק אתרים, כגון הוספת האתר אל ספריות אתרים ומקומות נוספים אליהם מגיעים גולשים במטרה למצוא מידע. עם זאת, יש לזכור כי פרויקט המדריך הפתוח אינו מיועד לפרסום אתרים, ולכן יש לשקול היטב איזה חלק מן האתר מוגש אל המדריך. לעיתים כדאי ליצור אתר מידע אינפורמטיבי שיוגש אל המדריך, ובו כבר יופיע תוכן שיווקי שיפנה אל האתר שברצונכם לקדם.
חשוב לזכור כי אתרים בעלי תוכן בלתי חוקי לא יופיע במדריך הפתוח. כמו כן, המדריך לא יכלול אתרי מראה, או כתובות המפנות אל אתרים אחרים. יש להגיש את הכתובת בצורה מסודרת, ופעם אחת בלבד, ולתת לצוות המומחים לעבור על האתר ולהחליט אם הוא מתאים. המדריך מכיל קטגוריות שונות, ויש לאתר את הקטגוריה הרלוונטיות ביותר עבור האתר שלכם. מבנה המדריך הפתוח אפקטיבי ביותר לקידום אתרים שכן כך האתר נחשף בפני קהל היעד הרלוונטי ביותר. שיווק באינטרנט מבוסס על הגעה אל מספר הגולשים הרב ביותר שיהיה מעוניין באתר, והמדריך הפתוח מסייע בהשגת מטרה זו. לאחר שהאתר התקבל, באפשרותכם לערוך את האופן בו הוא מופיע, וכך יש בידכם כלי נוסף למקסום האתר וייעול קמפיין הפרסום באינטרנט.
פרויקט המדריך הפתוח מקושר אל מאות אתרים אחרים, וברגע שהאתר שלכם מופיע במאגר הוא יתעדכן גם במאגרי האתרים האחרים. כך ניתן להשיג מקסום חשיפה במינימום השקעה. קידום אתרים בגוגל הוא אפקטיבי ביותר, אך יש צורך בפרוצדורות משלימות של שיווק אתרים, כגון הוספת האתר אל ספריות אתרים ומקומות נוספים אליהם מגיעים גולשים במטרה למצוא מידע. עם זאת, יש לזכור כי פרויקט המדריך הפתוח אינו מיועד לפרסום אתרים, ולכן יש לשקול היטב איזה חלק מן האתר מוגש אל המדריך. לעיתים כדאי ליצור אתר מידע אינפורמטיבי שיוגש אל המדריך, ובו כבר יופיע תוכן שיווקי שיפנה אל האתר שברצונכם לקדם.